Powered by Smartsupp

تاثیر لچک ایرانی دستباف در افزایش جذابیت دکوراسیون داخلی

تاثیر لچک ایرانی دستباف در افزایش جذابیت دکوراسیون داخلی

فضای محلی که در آن هستید چقدر برای شما اهمیت دارد؟ آیا تا به حال شده که وارد محیطی بشوید و آن محیط خوشایند شما نباشد و نه تنها از آن لذت نبرید که باعث آزار و اذیت شما نیز بشود؟ تا به حال شده که به مطب پزشکی مراجعه کنید و ساعاتی را در سالن انتظار آن بمانید؟ چقدر آن محیط روی شما تاثیر مثبت و یا منفی داشته است؟ محیط داخلی آن مطب از استرس و ناراحتی شما کاسته است؟ یا باعث افزایش آن شده است؟ چند درصد مطب‌هایی که بهشان مراجعه کرده‌اید برای شما فضای دلنشینی داشته و حال شما را بهتر کرده است و یا باعث شده تا حواس شما از دردی که دارید پرت بشود؟ رستوران‌هایی که رفته‌اید چطور؟ خاطره‌ی خوبی که از غذا خوردن در جایی دارید مربوط به کجاست؟ چقدر محیط آن کافه یا رستوران در نقش گرفتن آن خاطره‌ی خوب تاثیر داشته است؟ کدام شغلی که در گذشته داشته‌اید به نظر شما بهترین بوده است؟ یا واضح‌تر بگوییم، از کجا به عنوان محل کاری خوب یاد می‌کنید؟ چرا؟ چقدر زیبا بودن محیط کاری شما برایتان حائز اهمیت است؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اصطلاحا می‌گویند هیچ کجا خانه‌ی خود آدم نمی‌شود؟ چه عواملی در این ناراحتی نقش دارند؟

 

 فرش و دکوراسیون داخلی

 برای همه‌ی مردم، در تمامی کشورها زیبایی و دلنشینی محیطی که در آن حضور دارند بسیار مهم است. محیط کاری که در آن حضور دارید و یا فضایی که ساعات استراحت خود را در آن سپری می‌کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما راحت‌ترین فضا را در خانه‌ی خود پیدا می‌کنید، چرا که تقریبا همه چیز آن خانه باب میل شما است. دیوارها به رنگ مورد علاقه‌ی شما هستند. مبلمان طبق سلیقه‌ی شما چیده شده‌اند. کوسن‌ها آن شکلی هستند که به نظر شما راحت است. بر دیوارها قاب‌های دوست‌داشتنی شما آویزان شده است و … .

 

امروزه دکوراسیون داخلی تبدیل به هنری ظریف شده است که در سراسر جهان خواهان بسیاری دارد. چیدن عوامل گوناگون در کنار هم آن هم به شکلی که جلوه‌ای زیبا ایجاد کنند کاری ساده نیست. دکوراسیون داخلی هنری است که خود هنرهای دیگر را در آغوش می‌گیرد و باعث هرچه زیبا و راحت‌تر شدن خانه می‌شود. یک دیزاینر داخلی باید همزمان عناصر متعددی را در نظر بگیرد و در کنار هم چیدمان کند اعم از دیوارها، زمین، مبلمان مناسب و … .

 

اهمیت فرش در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی

 از مهم‌ترین بخش‌های فضای داخلی خانه علی الخصوص برای ما ایرانی‌ها زمین‌ها هستند. در میان ما ایرانیان کمتر کسی عادت دارد تا پا روی سنگ یا سرامیک بگذارد و با فرش زمین خود را نپوشاند. پوشاندن زمین‌ها با فرش چه در زمستان که زمین‌ها سرد هستند و چه در تابستان که گرم است در ایران رایج است.

 

گرم بودن زمینی که روی آن پا می‌گذارید در زمستان و خنک بودن آن در تابستان، آن هم پس از یک روز سخت کاری محبتی است که فرش‌های دستباف به شما می‌بخشند.

 

 فرش و تاریخ

 فرش و فرش‌بافی در ایران همواره به عنوان صنعتی مهم در تمامی ادوار پیش رفته است و تبدیل به هنری تکرارناشدنی شده است. فرش‌بافی در ایران به عنوان یکی از شغل‌های ارشمند به حساب می‌آید و فرشبافان فرش دستی هنرمندانی هستند که همتایشان را نمی‌توان یافت. البته که در آغاز ایرانیان نیز به فرش صرفا به چشم کفپوشی برای استفاده نگاه می‌کردند اما با گذر زمان این دیدگاه تغییر یافت. اولین اطلاعاتی که از فرشبافی در ایران به دست ما رسیده است برای دوره‌ی ساسانیان است. و البته یکی از دوره‌های اوج و ترقی فرشبافی در ایران دوره‌ی صفویه است.

 

همان طور که پیش‌تر به آن پرداختیم، فرش‌ها از عناصر مهم دکوراسیون داخلی فضاهای گوناگونی هستند که ما در آن‌ها حضور داریم. صرف نظر از آرامشی که فرش دستی به ما ارزانی داشته است، زیبایی این فرش‌ها در خانه‌ی هر ایرانی و غیرایرانی ستودنی است.

 

 طرح لچک ایرانی

 فرش‌های دستباف با نقش‌ها و رنگ‌های گوناگون و متنوع باعث دلنشینی و هر چه گرم‌تر شدن فضای داخلی محیطی همچون خانه‌‌های شخصی، مطب‌های پزشکان و حتی کافه‌ها و رستوران‌ها شده است. فرش‌های ایرانی دستباف، بافته شده از نخ‌های ابریشم و پنبه با ظرافت بالای خود همچون یک اثر هنری زیبا در محیط‌های مختلف تجلی پیدا می‌کنند. طرح لچک از معروف‌ترین طرح‌های فرش دستباف ایرانی است که  برخوردار از زیبایی‌ای خاص و منحصربه‌فرد است. و همین باعث شده است تا این طرح خواهان بسیاری پیدا کند. اگر به دنبال این هستید تا محیط موردنظر خود را به محیطی گرم و صمیمی تبدیل کنید تا آرامش بیشتری برای خود و اطرافیانتان فراهم شود لچک ایرانی دستباف بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شماست.

 

در پایان

 با توجه به سرعت جامعه‌ی پیشرفته‌ی امروزی و ساعات زیادی که ما در محیط‌های بسته همچون محل کار یا منازل خود سپری می‌کنیم، ناچاریم تا این محیط‌ها را به جایی مناسب تبدیل کنیم تا آرامش داشته باشیم. ما در این مقاله به بررسی فواید لچک ایرانی دستباف در منازل شما پرداختیم، امیدواریم تا اندکی شما را در رساندن به محیط دلخواهتان یاری کرده باشیم.

 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه