بعضی وقت‌ها با ملاقات برخی افراد حس بدی به ما دست می‌دهد و بعضا از دیدن افرادی دیگر انرژی می‌گیریم. چرا؟
 
 

انرژی مثبت در خانه‌ها و مکان‌های عمومی

امروزه جریان داشتن انرژی مثبت در خانه‌ها و مکان‌های عمومی از دغدغه‌های مهم برای همه‌ی مردم شده است. طبیعتا شما دوست دارید تا میهمانان شما در خانه‌تان احساس خوبی داشته باشند برای همین در انتخاب مبلمان راحتی خود وسواس به خرج می‌دهید. یک شرکت مهندسی دوست دارد تا افرادی که به آن مراجعه می‌کنند حس خوبی از آن‌جا بگیرند تا ملاقاتشان منجر به عقد قرارداد بشود برای همین در پوشش افراد خود دقت خاصی می‌کند. پزشکان ترجیح می‌دهند تا سالن انتظار خود را به مکانی آرامشبخش تبدیل کنند تا برای بیماران تسکین‌بخش باشد برای همین از خوشبوکننده‌های مطلوبی استفاده می‌کنند. بخش کودکان بیمارستان‌‌ها و دندانپزشکی‌ها را با عناصری مربوط به کودکان پر می‌کنند تا اطفال از مراجعه به آن نترسند. در بیمارستان‌ها بیشتر از رنگ سفید استفاده می‌شود تا گویای تمیزی و پاکیزگی باشد.
همان طور که قطعا تا به حال متوجه شده‌اید این آرامش و انرژی مثبت مربوط به نوع عناصری است که در فضاهای مختلف حضور دارند. بنابراین اگر خواستار این هستید تا در منزل خود فضایی مطلوب و دلنشین ایجاد کنید تا میهمانانتان از آن لذت ببرند باید به طور همزمان حواستان به عوامل گوناگون و متعددی باشد.
 

دکوراسیون خانه و انرژی

امروزه دکوراسیون داخلی خانه‌ها تبدیل به امر مهمی برای همه‌ شده است. چرا که پس از گذراندن ساعات طولانی در محیط‌های کاری این منازل ما هستند که آرامشی نسبی را برایمان فراهم می‌کنند. با توجه به این مهم اهمیت دکوراسیون داخلی برای ما چند برابر می‌شود. حالا کمی دقیق‌تر بشویم چه عواملی باعث دلنشینی منزل شما می‌شود؟ رنگ دیوارها؟ تابلوهای آویزان‌شده؟‌ مبلمان راحتی؟ تلویزیون بزرگ؟ یا فرش‌هایی زیبا و راحت؟ قطعا که هر کدام از این عوامل نقش بسزایی در آرامش شما دارند اما کدام یک از این عوامل مهم‌تر هستند؟ برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال بیایید تصور کنیم که ساعت هفت عصر است و شما از سر کار به خانه بازگشته‌اید. کلید را می‌اندازید و قفل خانه را باز می‌کنید. حالا قدم برمی‌دارید و وارد خانه می‌شوید. اولین سطحی که پس از باز کردن در با آن ارتباط برقرار می‌کنید زمین آن خانه است. پاهای شما پس از ساعات طولانی در کفش بودن آزاد می‌شوند و سطح زمین را لمس می‌کنند. شما سزاوار این هستید تا پس از یک روز سخت کاری به پاهای خود استراحت دهید. قطعا برای شما هم پیش آمده است که از سرکار بیایید و پس از دراوردن کفش‌هایتان احساس آسودگی کنید.
 

فرش و ایران

از سالیان دور ایرانیان همواره زمین‌های خود را با کفپوشی می‌پوشانده‌اند البته این پوشش در ابتدا صرفا به عنوان یک کفپوش ساده به کار می‌رفته است. اما زیبایی و راحتی همیشه برای ایرانیان اهمیتی تنگاتنگ داشته است. بنابراین این نیاز برای ایرانیان تبدیل به فرصتی شده است تا حتی در این زمینه هم هنر خود را گسترش دهند. با گذشت زمان و پیشرفت این هنر در دستان ایرانیان فرش‌بافی تبدیل به یک صنعت و هنر بزرگ شده است که امروزه در تمام جهان مثال‌زدنی است. فرش‌های ایرانی دو نوع اصلی اعم از دستی و ماشینی دارند که تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند اعم از اینکه فرش‌های دستی از نخ‌های طبیعی تولید می‌شوند و این باعث می‌شود تا این فرش‌ها در تابستان خنک و در زمستان سرد باشند که این نکته باعث می‌شود تا شما در هر دو فصل حس بسیار خوبی داشته باشید. استفاده‌ از نخ‌هایی همچون ابریشم در فرش‌های دستی باعث می‌شود تا این فرش‌ها ظرافت بیشتری داشته باشند و باعث شود تا این فرش‌ها تبدیل به آثار هنری یونیکی بشوند. فرش‌های ایرانی دارای صدها طرح و رنگ گوناگون هستند که این باعث می‌شود تا شما با هر سلیقه‌ای از این فرش‌ها در منازل خود استفاده کنید و از آن‌ها لذت ببرید. و شایان به ذکر است که در هر دو نوع فرش‌ها یعنی دستی و ماشینی به قدری تنوع هست که شما بتوانید با فراغ بال انتخاب کنید و جدا از طرح‌ها رنگ‌بندی این فرش‌ها به اندازه‌ای زیاد هست که به آسودگی بتوان آن‌‌ها را با جزئیات خانه ست کرد. همان طور که اغلب در خرید جهیزیه‌ی زوج‌های جوان رنگ مبلمان را به گونه‌ای انتخاب می‌کنند که با فرش‌ها همنشینی داشته باشند.
 
در پایان
همان طور که دیدیم امروزه فرش‌ها از نیازهای اصلی و عوامل حتمی دکوراسیون داخلی هستند و با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارند جلوه‌ای ویژه به خانه‌های ما می‌بخشند. با انتخاب درست طرح و نقش و رنگ این آثار هنری می‌توان فضای خانه را به گونه‌ای دیزاین کرد که برای همه احساسی مطلوب و دلنشین به ارمغان بیاورد.